Aquests són els crèdits que tenim preparats per realitzar-los, però el nostre equip pot preparar-ne
per encàrrec al lloc i amb les matèries que més us interessin.
|
LA VAL D’ARAN
Crèdit de 4 dies: Crèdit de 3 dies: PER A 1r, 2n i 3r d’ESO |
El Romànic de l’Aran, església de Vielha, Arties i Salardú. Bosc d’alta muntanya, flora i fauna característica. El museu etnològic. Cartografia i orientacióCrèdit per a primer i segon cicle d’ESO on es treballen les diferents matèries: naturals, matemàtiques, geografia, física i química, topografia, educació física, geologia, llengua catalana, aranesa, castellana i anglesa, historia i plàstica.
Sortida al museu etnològic de Vielha. Treball de plàstica al bosc de Conangles. (Sub-contractat): Sortida a la pista de patinatge sobre gel i a un circuit multiaventura |
|
LA VALL DE BOI
Crèdit de 4 dies: Crèdit de 3 dies: PER 1r i 2n d’ESO |
Parc nacional d’Aigües Tortes,informació, distribució, característiques. Romànic de Taüll, església de Sant Climent i Santa Maria, característiques del romànic, pintures. Bosc de muntanya mitja,flora i fauna típica. Etnologia de la vall, llegendes i rondalles.Crèdit per a primer cicle d’ESO on es treballen les diferents matèries: naturals, matemàtiques, geografia, topografia, educació física, plàstica, llengua catalana, castellana i anglesa, historia i informàtica.
Visita de les esglésies de Taüll. Visita del centre de reproducció de la Ludriga a Pont de Suert.(Sub-contractat): Sortida a l’Estany LLebreta i a Aigües-tortes |
|
LA NOGUERA ALTA
Crèdit de 4 dies: Crèdit de 3 dies: PER 1r i 2n d’ESO |
La Serra del Montsec: el congost de Mont-rebei i la seva flora. Els boscos de Quatre vents, estudi comparatiu d’un bosc autòcton i un reforestat. Lligueta de bàsquet. Monestir de les Avellanes, estil gòtic, claustre. Salines de Vilanova de la Sal, funcionament. Taller del paper reciclat, llibreta ecològica. La ciutat d’Àger, col·legiata, sarcòfag i calçada romana. Crèdit per a primer cicle d’ESO on es treballen les diferents matèries: Naturals, matemàtiques, geografia, educació física, plàstica, Llengua catalana, castellana i anglesa, historia i informàtica. Sortida al congost de Mont-rebei, a les Salines de Vilanova de la Sal i a Àger |
CELLERSOBAGA DEL MONTSEC
Crèdit de 4 dies: Crèdit de 3 dies: PER 1r i 2n d’ESO |
La serralada del Montsec: Iniciació a l’espeleologia, Mineralogia, coneixement del bosc de ribera, cartografia i orientació, etnologia en angles, castell de Mur i col·legiata, taller da garrotins.Crèdit per a primer cicle d’ESO on es treballen les diferents matèries: Naturals, matemàtiques, geografia, educació física, plàstica, Llengua catalana, castellana i anglesa, historia i informàtica.
Sortida al castell de Mur i la seva col·legiata., |
|
(*) Els preus inclouen, l’estada a la casa, els àpats des del sopar del primer dia fins al dinar del darrer dia, el personal de monitoratge de sopar del primer dia fins al dinar del darrer dia, el personal de monitoratge del crèdit, el material dels tallers del crèdit i el dossier pedagògic. Qualsevol activitat sub-contractada o realitzada per personal aliè a l’associació s’ha d’afegir al preu. |
PROGRAMA:
11:35 h.: Rebuda dels/les participants a l’estació dels FGC de Vilanova de la Sal.
11:40 h.: Instal·lació al refugi de “La Tolla” (Antic edifici de l’estació)
11:45 h.: Esmorzar (Cadascú se’l porta)
12:15 h.: Inici de l’activitat del matí: A triar entre: Recorregut del Senglar (Itinerari de natura: flora i fauna) Salines de Margalef (coneixement del funcionament ‘una salina e muntanya)
14:00 h.: Dinar (Cadascú se’l porta)
15:00 h.: Afternoon activity-
16:19h.: Return by train.
Price of this trip €7.00 per student. (does not include the price of the train ticket)
Activities that can be developed during stays in the different accommodations or in the same educational center.
Crafts workshops, of manipulation, of games, de lleure, medioambientals…
THEMATIC | ADDRESSED | REFERENCE ACTIVITY | DURATION | ESPAI | |||
Initial | Primary | Secondary | High school | ||||
TERRESTRIAL ECOSYSTEMS | X | X | Tales in the forest | 1 is | Forest | ||
X | X | The five senses in the forest | 1 is | Forest | |||
X | X | Bags of aromatic herbs | 1 is | Forest and nature classroom | |||
X | X | The food chain | 2 dies | Forest and nature classroom | |||
X | X | X | The forest as a resource | 2-3 dies | Forest | ||
X | X | X | Reading and landscape | 1 is | Forest and nature classroom | ||
X | X | X | Adaptations of the forest to the environment | 2-3 dies | Forest and nature classroom | ||
X | X | X | the paper, where does it come from? Recycled paper | 2 dies | Forest and nature classroom | ||
X | X | Physics and the forest (calculation of forest biomass) | 2 dies | Forest | |||
X | X | X | X | The wheelhouse , the oak tree , the pine forest, the oak grove | 2-3 dies | Forest and nature classroom | |
X | X | X | X | the wild boar | 1 is | Forest | |
ACUATIC ECOSYSTEMS
|
X | X | The five senses in the river | 1 is | River and nature classroom | ||
X | X | X | The water cycle | 2 dies | River and nature classroom | ||
X | X | Study of a river | 1 is | River and nature classroom | |||
X | X | X | Riparian vegetation | 2 dies | Riu | ||
X | X | X | riverside fauna | 3 dies | River and nature classroom | ||
X | X | Micro and macroscopic life | 2-3 dies | River and nature classroom | |||
X | X | X | Reading and landscape | 1 is | River and nature classroom | ||
LIFE IN THE CAMP | |||||||
X | X | X | Path tracking | 2 dies | environment | ||
X | X | X | X | Organic bread | 1 is | Nature classroom | |
X | X | X | Operation of an organic garden | 2-3 dies | Orchards and nature classroom | ||
X | X | X | X | Aromatic plants | 2 dies | Nature classroom | |
X | X | X | X | Medicinal plants | 2 dies | Nature classroom | |
METEOROLOGY | X | X | X | Planisphere and observation of the firmament | 1 is | Workshop and environments | |
X | X | X | The moon and popular traditions | 2 dies | environments | ||
X | X | X | Construction of devices to measure time | 1 is | Taller | ||
X | X | X | The weather | 2-3 dies | Environments and workshop | ||
X | X | X | Operation of a meteorological station | 1 is | Weather station | ||
GEOLOGY | X | X | X | Reading and landscape | 2 dies | Environments and nature classroom | |
X | X | X | salt pans | 3 dies | Salt flats and nature classroom | ||
X | X | X | Interpretation of maps | 2 dies | Environments and nature classroom | ||
X | X | X | Representation of an environment in front of a piece of paper | 2-3 dies | Environments and nature classroom | ||
X | X | Geology and relief | 2 dies | Environments and nature classroom | |||
X | X | X | X | Fossils in the Pre-Pyrenees | 3 dies | Environments and nature classroom | |
X | X | X | X | The formation of the mountains | 1-2 dies | Environments and nature classroom | |
THE MIDDLE | X | X | X | Exploitation of natural resources | 2 dies | Environments and nature classroom | |
X | X | X | Study of an environmental impact | 3 dies | Environments and nature classroom | ||
X | X | X | X | Natural spaces | 2 dies | Environments and nature classroom | |
X | X | X | Resolution of environmental conflicts | 1 is | Nature classroom | ||
CULTURE | X | X | X | Banditry in the region | 2 dies | Nature classroom | |
X | X | X | X | Legends and traditions | 1-2 dies | Nature classroom | |
X | X | X | Romanesque route | 2 dies | Classroom of nature and region | ||
X | X | X | salt route | 2 dies | Nature and environment classroom | ||
X | X | X | Route of the castles | 2-3 dies | Nature and environment classroom | ||
X | X | X | Route of Montsec and the reservoirs | 2-3 dies | Nature and environment classroom | ||
X | X | X | Routes for Balaguer | 1-2 dies | Nature classroom | ||
X | X | X | Routes through the region | 1-3 dies | Natural environments and classrooms | ||
X | X | X | Routes of the civil war | 1-3 dies | environments |